• Vilma Šeškevičienė

ASMENS PREKĖS ŽENKLO ĮTAKA VERSLO VYSTYMUI

Updated: Dec 2, 2020





Vis dažniau populiarėja temos apie "brandingą" ir jo daromą įtaką pardavimams, klientų lojalumui. Asmeninis prekės ženklas – tai nebaigtinis procesas, kurio kurti nereikia, nes mes jį tiesiog turime. Kiekvienas esame asmeninis prekės ženklas su savo išvaizda, apranga, talentais, įgūdžiais, elgsena ir stiprybėmis. Kyla klausimas tik ar mes tinkamai vystome jį, kad turėtume gerą reputaciją ir pasitikėjimą iš vartotojų. Pasitikėjimas tampa vienintelis konkurencinis pranašumas mūsų laikais, o kokybė - nebe privalumas, o išlikimo sąlyga.


Dar viena susijusi pasekmė su juo yra ta, kad jis susijęs su tikslu parduoti produktą arba save darbo rinkoje brangiau, padidinti savo verslo projektų konkurencingumą.. Tai pagrindinė pridėtinė vertė, kuri turi asociacijas su kokybe vartotojų sąmonėje. Tačiau neapsigaukite, “graži pakuotė” nereiškia gerą asmens prekės ženklo strategiją. Jei asmenybė įgyja naują patrauklų pavidalą, susidedantį iš tinkamai parinktų madingų drabužių, stilingų aksesuarų, pasaulietiškų manierų- tai nėra Prekės ženklas. Komunikacija su išoriniais atributais nesudarys esmės į pagrindinį principą- jūsų asmenybės tapatybę. Svarbiausia, kad tos “pakuotės grožis” būtų paremtas vertybiniu pagrindu. Būkime teisingi, „atrodyti“ visada yra lengviau nei „būti“, bet tai trumpas kelias, o ne strategija. Lietuvių rašytojas Ričardas Gavelis yra pasakęs: „Būti savimi anaiptol nėra paprasta, tam reikalingas didis talentas.“ Labai svarbu suderinti savo “online” ir “offline” identitetą, kad sutikę verslininką konferencijoje nepamatytumėte jo sutrikusias akis ir jis nesijaustų apgautas jūsų įvaizdžio. Ši sutikta emocija yra blogai išvystyto ženklo padarinys. Man labai surezonavo Jekaterinos Kononovos, specializuotos agentūros „BAKE Pro“ vadovės įžvalga: “Deja, vis dažniau tenka susidurti su tuo, kad kai kurie veikėjai vysto savo prekės ženklą tiesiog norėdami pamaloninti savo ego. Dažniausiai tokių aktyvistų amžius, siekiant asmeninio pripažinimo, neviršija 30 metų, o jų TED stiliaus kalbos ir ryškūs avatarai socialiniuose tinkluose -tėra milžiniškas muilo burbulas, kuris yra visiškai beprasmiškas".


Savo praktikoje esu sutikusi ne vieną moterį, kurios užimdamos rimtas pareigas įmonėse, vis dar kelia į socialinius tinklus selfius su “duck” fizionomijomis, panaudodamos daug filtrų ir tampa neatpažįstamos realybėje. Jūsų reprezentacija turi sutapti su asmenybe, jūsų misija ir su tikslinės auditorijos lūkesčiais. JEI SAVYJE NETURITE “TURINIO”, kuriuo norite dalintis su pasauliu ir pageidaujate tik formos, įvaizdžio išpildymo , tai tokia strategija - viena stotelė visoje kelionionėje.

Mano pagrindinis iššūkis, kurį sau keliu, padėti moterims susivokti kokia ta Jūsų žinutė skirta pasauliui ir, kad jų kelionė niekada nesibaigtų. Tai nėra rezultatas, tai yra procesas ir aš siekiu jį Jums palengvinti.


Jei asmeninį prekės ženklą vystysite tikslingai ir nuosekliai, galite sustiprinti savo verslą ar asmeninį augimą bei potencialą, atrasdamos užslėptų talentų, unikalumą ir pranašumus. Oreantacija į santykius ir ryšius, atveria naujų verslo galimybių, kurias pasieksite tinkamai atsakę į klausimus: kodėl aš tai darau? Kas aš esu? Kaip aš tai darau? Ir kaip noriu kad tai būtų?


Kaip teigia verslo treneris Aleksandras Levitas: “Asmeninį prekės ženklą lemia du parametrai - pasiekiamumas ir reputacija. Pasiekiamumas yra atsakymas į klausimą "Kas tave žino?" Reputacija - "Ką jie galvoja apie tave?".

Išskirčiau kelis aspektus, kuriais vadovaujantis, lengviau bus įsitvirtinti rinkoje ir įgyvendinti šiuos du rodiklius:

  1. Suformuokite gerą auditorijos patirtį su pažintimi su Jumis socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje.

Labai gerai atsimenu savo patirtį, kai turėjau audienciją pas BNI Lietuva nacionalinį dirketorių. Pirmas dalykas ką aš pamačiau atsisėdusi pas jį ofise, tai kad jis atsidaręs mano facebook profilį . Man jis paaiškino, kad bando suprasti kas aš esu visai to neslėpdamas. Manau nekyla klausimas ar mums reikia būti internete, labiau kyla ar tai, ką ten darome, yra efektyvu mūsų verslui ir ar tai labiau padeda ar griauna.

  1. Palikte gerą įspūdį pažinties metu “offline” (Labai svarbu tampa Jūsų apranga, stilius, elgesys).

Pavyzdžiui aš, visada į rimtą susitikimą užsidedu aukštakulnius. Ir tai tikrai ne dėl paviršutiniško įvaizdžio sudarymo, o dėl savo savivertės kėlimo. Pakeldama save aukščiau, aš pasąmoningai save vizualizuoju aukštesne ir lygesne su pašnekovu ir man tai padeda siekti tikslų. Beveik niekada niekas manęs nėra matę su kedais, net namų neįpareigojančioje aplinkoje, nes tai paprasčiausiai niekuo nesusiję su manimi.

  1. Sukurkite gerus santykius ir patirtį po pažinties (tai sudaro bendravimas ir bendradarbiavimo rezultatai).

Dažnai po susitikimo parašau elektroninį laišką su padėka ar su aptartų dalykų santrauka, kviesdama į tolimesnį bendradarbiavimą. Taip pat, šis veiksmas turi tikslą palikti savo kontaktus el.pašto atmintyje ir įtraukti labiau buvusį pašnekovą į tolimesnį kontaktą su manimi.


Pabaigai noriu užakcentuoti, kad investicija į save visada atsiperka! Tik ši investicija turi turėti būtinai du dalykus: formą ir turinį. Kiekviena dalis be kitos šiais laikais nebegali egzistuoti. Jei Jums surezonavo mano mintys ir matote save šiame kelyje, susisiekite. Aš galiu Jums padėti atrasti savo identitetą.


Su meile, Vilma



41 views0 comments