• Vilma Šeškevičienė

Kuo skiriasi prekės ženklas nuo asmens prekės ženklo? Ką geriau vystyti?


Šis blogo įrašas gimė iš poreikio paaiškinti klientams, kuo skiriasi asmens prekės ženklas nuo prekės ženklo, tinkamai supažindinti, kokia strategija jiems yra geriausia, pagal jų asmenybės bruožus. Nėra nei gero, nei blogo vystymo kelio, yra tik geriausias pasirinkimas Jūsų situacijoje.


Pradėkime nuo Ievos ir Adomo. Kas yra prekės ženklas?


Prekės ženklas – tai sudaryta nuomonė, kuri nugula vartotojo pasąmonėje kaip emocija. O brendinimas yra proceso valdymas, kada grafiniais elementais bandoma sukelti vartotojui norimą jausmą apie produktą. Kitais žodžiais tariant, išsikeliami tikslai, kaip norime, kad mūsų vartotojai jaustųsi, ir ieškoma priemonių, kaip tą jausmą sužadinti, manipuliuojant asociatyviais elementais.

Kaip pavyzdį, kad geriau suprastumėte, kaip konstruojamas prekės ženklas, panagrinėkime šį procesą per spalvas. Tyrimais nustatyta, kad rožinė spalva asocijuojasi su moteriškumu ir saldžiu skoniu. Šią spalvą dažniausiai naudoja desertų gamintojai. Žalia ir ruda asocijuojasi su natūralumu. Dėl to šias spalvas mėgsta natūralios kosmetikos ar produktų gamintojai. Tinkamai parinktos spalvos mums kuria išankstinę nuostatą apie produktą, konstruoja mūsų smegenyse norimas asociacijas ir jausmus. Juodos ir aukso spalvos derinys kuria prabangos įspūdį. Panagrinėkime marketingo nesėkmę, kai buvo netinkamai pasirinkti dizaino elementai. Viena kavos gamintoja, norėdama atnaujinti kavos pakuotę, labai rizikavo pasirinkusi rožinę spalvą, todėl pirkėjai kavos skyriuje praeidavo pro tą pakuotę ir jos nepasirinkdavo. Kodėl? Netinkamai pasirinkta spalva, neatitinkanti asociacijų su kavos skoniu. Ar Jums „saldi“ kava skamba patraukliai? Aš esu kavos mėgėja ir tikrai nesistebiu tokiu pirkėjų pasirinkimu.

Vis dėlto didžiausias skirtumas tarp prekės ženklo ir asmens prekės ženklo yra tas, kad prekės ženklai apima strategiją, dėmesį ir atsidavimą. Dauguma įmonių tai žino ir sutelkia pajėgas tam tikslui pasiekti. Deja, daugelis vadovų nestiprina savo prekės ženklo savo asmens prekės ženklo autoritetu. Kodėl? Arba nesupranta vertės, arba tai tiesiog ne jo būdui. Intravertams visada sunkiau siekti auditorijos, tad jei save priskiriate prie tokių, pasvarstykite, kas Jums geriau.

Įsivaizduokime, kad esate ekstravertas. Mano giliu įsitikinimu, nekurdami asmens prekės ženklo prarandate didžiulį potencialą parduoti produktus brangiau arba juos realizuoti greičiau nepardavinėdami ir neinvestuodami didelių pinigų į reklamą. Šiuo metu darosi vis sunkiau parduoti vertę be asmens pažado. Mano manymu, tai pigiausia reklama, nes į ją reikia investuoti tik jūsų energiją ir laiką. Beje, „Tele-2“ jau seniai suprato, kad norint, jog vartotojas juos išgirstų, reikia kalbėti jų kalba. Taip atsirado PILDYK „draugai“ ir „Santa Barbaros“ herojai, iliustruojantys paslaugas senjorams. Herojaus veidas ir per jį komunikuojama pagrindinė prekės ženklo žinutė yra žymiai paveikesnė nei reklamų kampanijos be personažo. Ar tai yra asmens prekės ženklas? Tikrai NE. Tai tiesiog tinkamas prekės ženklo strategų suvokimas, kaip panaudoti asociatyvius herojus, jų veidus, charakterių bruožus, norint pasiekti auditoriją.


Tai kas yra asmens prekės ženklas?


Asmens prekės ženklas – tai jūsų reputacija, įvaizdis, patirtis, jūsų ir jūsų paslaugos derinys, pažadas klientams. Tiek prekės ženklas, tiek asmens prekės ženklas turi Misiją sukelti norimą emociją ir pasitikėjimą.

Ar tai skirta vienos profesijos atstovui? Dažniausiai taip, tačiau tai nereiškia, kad vykdydami veiklą, turėdami samdomų darbuotojų negalite vystyti asmens prekės ženklo. Jūs bet kokiu atveju jį turite, skirtumas tik, ar naudojate jį savo verslo tikslams pasiekti, ar ne. Štai čia ir atsiranda mano terminas „holistinis požiūris į asmens prekės ženklą“. Aš tikiu suderinamumu: jūsų asmenybės ir jūsų verslo poreikių. Asmenybės tapatybė turi sutapti su jūsų ir verslo vertybėmis. Taip sukuriama ne tik jūsų, bet ir jūsų veiklos, kuriai atstovaujate, reputacija.

Pagrindinis kriterijus, kuriuo vadovaujuosi, yra tai, kad verslo vadovas neturi slėptis po įmonės logotipu ar bendrais marketingo lozungais. Jis privalo eiti į fronto liniją ir tiesiogiai kalbėtis su savo auditorija per socialinius tinklus, konferencijas, žiniasklaidą, kurti ryšį ir pasitikėjimą kurdamas turinio marketingą. Tradicinis marketingas kalba žmonėms, o turinio marketingas kalbasi su jais, tad nebijokite mėgautis šiais procesais.

Asmens prekės ženklas yra veidas ir pažadas viename, tik tokiu atveju tokia pasirinkta strategija duoda didžiausią vertę.


2021 metai bus reikšmingi rinkodaros srities atstovams. Ateinanti mada plačiau pasės poreikį vadovų sąmonėje įmonių vertę kurti per asmens prekės ženklą. Lietuvoje tai dar didelė neišnaudota niša.


Padarykime eksperimentą. Aš užduosiu klausimus, o Jūs mintyse pabandykite įvardyti asmenį, kuris atstovauja toms verslo sritims:

1. Grožio klinika?

2. Odontologijos klinika?

3. Nekilnojamojo turto vystytojai?

4. IT sprendimai?

5. Psichologas?

6. Psichoterapeutas?

ir t. t....

Kokie asmenys pirmi šmėkštelėjo Jūsų galvoje? Pasidalinkite komentaruose.

Labai gerai išvystyto asmens prekės ženklo pavyzdys yra edukologas. Spėju, niekas nepralenks Austėjos Landsbergienės😂😂😂 ar drabužių dizainerio Juozo Statkevičiaus. Jie turi vardą ir reputaciją, dėl to jų produktai parsiduoda patys, nebereikia jiems kurti pardavimo strategijų. Vaikų įstaigos dygsta kaip grybai, nes Austėja savo komunikacija sukūrė unikalų dalyką – poreikį, o J. Statkevičiaus kaukės nuo COVID-19 buvo greitai išparduotos už 20 eurų. Net mano mama nusipirko jo vardinę kaukę. Įsivaizduojate? Mano mama😂, kurios mėnesio pajamos riboja rinktis tokius sprendimus😂😂😂. Jos paaiškinimas mane šokiravo: „Jei aš negaliu įpirkt jo suknelės, tai nors kaukę įpirksiu.“ Ar suvokiate, kokia stipri asmens prekės ženklo jėga? Jums nereikia nieko įtikinėti, pardavinėti, tiesiog pranešti ir auditorija seka, nes jumis pasitiki ir tiki.



Su meile, Vilma


39 views0 comments

Recent Posts

See All